Perşembe, Ocak 18, 2007

Kırgızistan Türklerin Vizesiz Girişine Son Veriyor

Türk vatandaşları Kırgızistan'a vizesiz giriş yapıp 1 ay kalabiliyordu. Kırgızistan hükümetinin hazırlayıp meclise sevk ettiği yeni yasa yürürlüğe girerse bu uygulama kalkacak, vize mecburiyeti getirilecekmiş. Umarım Kazakistan da aynı uygulamayı benimsemez. (Vize uygulamasına geçileceği yıllardır konuşulur.)

Karşılıklı vizesiz giriş hakkının yarattığı olumlu psikolojik etki, bence sağladığı maddi kolaylıktan da önemli. Kazakistan'a istediğim zaman gidebileceğimi bilmek, ailemin ve arkadaşlarımın "nasıl vize alırız" telaşına düşmeden beni ziyaret edebileceği güvenine sahip olmak benim için önemli. Kazakistan vatandaşlarının da Türkiye'ye vizesiz girme ve 1 ay kalma imkanına sahip olmaktan memnuniyet duyduklarını ve buna değer verdiklerini biliyorum. Bu imkanın korunabilmesi için vatandaşlarımızın ve şirketlerimizin vizesiz bulunma hakkını istismar etmemesi gerek.

Haberi bana gönderen arkadaşım, Kırgızistan'ın vize uygulamasına geçmesinin özellikle Kırgızistan'a yakın Almatı ve Astana bölgesindeki Türk vatandaşlarının Kazakistan'la Kırgızistan'ın başkenti Bişkek arasında gidip gelerek iki ülkede de uzun süre vizesiz bulunma imkanını kullandıkları için düşünülmüş olabileceği yorumunda bulundu. İhtimal dahilindedir ama yorum yapacak kadar bilgim yok.

Milliyet'in konuyla ilgili haberini okumak için tıklayın. (Haber'de Kazakistan'a vizeyle girildiği yazılmış. Bu bilgi yanlış. Özbekistan'a giriş için vize gerektiği doğru ve vize almanın çok güç olduğunu duyuyoruz. Türkmenistan için durum nedir bilmiyorum.)

Resim: Kırgızistan bayrağı

Hiç yorum yok: