Pazartesi, Ocak 22, 2007

Soru 4: Kazakistan'ın Bağımsızlığını İlk Hangi Ülke Tanıdı?

Başlığa okuyunca birçoğunuz hemen "Türkiye tabii ki" dediniz, değil mi? Ben de öyle olduğundan emindim, ama aşağıda bağlantısını verdiğim Kazinform haberinde ABD'nin Kazakistan Büyükelçisi John Ordway ile yapılan söyleşiyi okuyunca şüpheye düştüm.

Kazinform'un Haberi

Büyükelçi:
"We were the very first country that recognized Kazakhstan's independence and established diplomatic relations." demiş. Türçe tercümesi: "Biz (yani ABD) Kazakistan'ın bağımsızlığını tanıyan ve diplomatik ilişki kuran en birinci ülkeydik"

TBMM, o zamanki Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın özel ilgisiyle gece yarısına kadar dağılmadan beklemiş, Kazakistan'da bağımsızlık kararı ilan edilir edilmez oybirliğiyle tanımıştı, diye biliyordum. Kazakistan'ın bağımsızlığını tanıyan ilk ülke olmanın sembolik de olsa önemli olduğunu düşünüyorum ve ABD elçisinin yanılıyor olmasını ümit ediyorum.

Konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olursam, sizlere de duyuracağım.


Resim: ABD'nin Kazakistan Büyükelçisi John Ordway

23 Ocak, Güncelleme: Büyükelçiliğimizden öğrendiğime göre ABD elçisi bir miktar yanılıyor. İlk tanıyan Türkiye ama ilk diplomatik temsilciliği açan ABD olmuş. Biz 3-4 gün sonra açmışız ve o yüzden 4 numaralı plakayı almışız. Anlaşılan Dışişlerimiz Meclisimizden yavaş kalmış.

"Soru-Cevap Arşivi"ne dönmek için tıklayın

Hiç yorum yok: